ارتباط و اندازه گیری کارآزمایی منشا یکپارچه

موضوعات، قاب‌های حصاردار، و فضای ذخیره‌سازی مشترک. کلمات کلیدی: product:PrivacySandbox، docType:Guide، topicAdSetup، contentTypeSolution، دسته:وب، apiGroupAds، مخاطبانAdBuyer، مخاطبانAdSeller، مخاطبانAdMeasurementProvider، مهارت: مبتدی

جعبه ایمنی حریم خصوصی شامل مجموعه ای از پیشنهادات برای فعال کردن موارد استفاده تبلیغاتی بدون نیاز به ردیابی بین سایتی است. آزمایش‌های مبدأ فرصتی را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا از طریق آزمایش در دنیای واقعی، فناوری‌های جدید وب را ارزیابی و بازخورد ارائه کنند. کارآزمایی مبدأ مربوط به جعبه ایمنی حریم خصوصی و اندازه‌گیری یک آزمایش واحد را ارائه می‌کند که به سایت‌ها امکان می‌دهد آزمایش‌های یکپارچه را در گزارش‌های Attribution، API مخاطبین محافظت‌شده، موضوعات، قاب‌های حصاردار، و فضای ذخیره‌سازی مشترک اجرا کنند. برنامه‌نویسان می‌توانند برای این نسخه آزمایشی منفرد ثبت‌نام کنند که به شما امکان می‌دهد بین موضوعات، API مخاطبین محافظت‌شده و APIهای گزارش انتساب آزمایش کنید. این راهنما شما را از طریق مراحل پیکربندی برای دسترسی به APIها راهنمایی می‌کند، به شما می‌گوید که چگونه پیکربندی خود را تأیید کنید، و منابع بیشتری برای آزمایش در برابر APIها ارائه می‌دهد.

وضعیت آزمایش اولیه را بررسی کنید

ژوئن 2023

تجمیع خصوصی 7% افزایش در پایدار

Private Aggregation API از سه‌شنبه، 6 ژوئن 2023، در 7٪ از ترافیک Chrome Stable در دسترس خواهد بود. API در گروه آزمایشی اصلی یکپارچه (5٪)، گروه ایزوله مخاطب محافظت شده (1٪) و فضای ذخیره‌سازی مشترک در دسترس خواهد بود. گروه ایزوله (1%). از آنجایی که تجمیع خصوصی به آزمایش‌های جدا شده موجود اضافه می‌شود، تخصیص ترافیک برای مخاطب محافظت‌شده و فضای ذخیره‌سازی مشترک تغییر نخواهد کرد.

تخصیص ترافیک از روز سه شنبه 15 خرداد:

API تخصیص ترافیک وضعیت
گزارش اسناد یکپارچه - 5٪ 6٪ از ترافیک پایدار از 13 مارس 2023
جدا شده - 1٪ - فقط ARA
قاب های نرده دار یکپارچه - 5٪ 7 درصد از ترافیک پایدار از 13 مارس 2023
جدا شده - 1٪ - فضای ذخیره‌سازی مشترک + تجمع خصوصی + فقط قاب‌های حصاردار
جدا شده - 1٪ - مخاطب محافظت شده + تجمع خصوصی + فقط قاب های حصاردار
مخاطب محافظت شده یکپارچه - 5٪ 6٪ از ترافیک پایدار از 13 مارس 2023
جدا شده - 1٪ - مخاطب محافظت شده + تجمع خصوصی + فقط قاب های حصاردار
تجمیع خصوصی یکپارچه - 5٪ 7 درصد از ترافیک پایدار تا 6 ژوئن 2023
جدا شده - 1٪ - مخاطب محافظت شده + تجمع خصوصی + فقط قاب های حصاردار
جدا شده - 1٪ - فضای ذخیره‌سازی مشترک + تجمع خصوصی + فقط قاب‌های حصاردار
فضای ذخیره سازی مشترک یکپارچه - 5٪ 6٪ از ترافیک پایدار از 13 مارس 2023
جدا شده - 1٪ - فضای ذخیره‌سازی مشترک + تجمع خصوصی + فقط قاب‌های حصاردار
موضوعات یکپارچه - 5٪ 6٪ از ترافیک پایدار از 13 مارس 2023
جدا شده - 1٪ - فقط موضوعات

به روز رسانی های قبلی

به روز رسانی های قبلی در مورد آزمایش اولیه را بررسی کنید.

آوریل 2023

تجمیع خصوصی 1% افزایش در پایدار

نسخه آزمایشی اولیه API Aggregation Private در 1٪ از ترافیک آزمایشی یکپارچه Chrome Stable از دوشنبه 17 آوریل در دسترس خواهد بود. تابع sendHistogramReport() Private Aggregation برای استفاده در Worklet های Protected Audience API و Storage مشترک در دسترس است.

تخصیص ترافیک از روز دوشنبه 27 فروردین ماه به شرح زیر خواهد بود:

API تخصیص ترافیک وضعیت
گزارش اسناد یکپارچه - 5٪ 6 درصد از ترافیک پایدار از 13 مارس 2023 شروع می شود
جدا شده - 1٪ - فقط ARA
قاب های حصارکشی شده یکپارچه - 5٪ 7 درصد از ترافیک پایدار از 13 مارس 2023 شروع می شود
جدا شده - 1٪ - فضای ذخیره‌سازی مشترک (انتخاب URL) + فقط قاب‌های حصاردار
جدا شده - 1٪ - فقط API مخاطبان محافظت شده + قاب‌های حصاردار
API مخاطبان محافظت شده یکپارچه - 5٪ 6 درصد از ترافیک پایدار از 13 مارس 2023 شروع می شود
جدا شده - 1٪ - فقط API مخاطبان محافظت شده + قاب‌های حصاردار
تجمیع خصوصی یکپارچه - 1٪ 1٪ از ترافیک پایدار از 17 آوریل 2023 شروع می شود
فضای ذخیره‌سازی مشترک (انتخاب URL) یکپارچه - 5٪ 6 درصد از ترافیک پایدار از 13 مارس 2023 شروع می شود
جدا شده - 1٪ - فضای ذخیره‌سازی مشترک (انتخاب URL) + فقط قاب‌های حصاردار
موضوعات یکپارچه - 5٪ 6 درصد از ترافیک پایدار از 13 مارس 2023 شروع می شود
جدا شده - 1٪ - فقط موضوعات

مارس 2023

به روز رسانی جدول زمانی

ما در ابتدا اعلام کردیم که آزمایش‌های مجزا را از دوشنبه 13 مارس 2023 آغاز خواهیم کرد، اما آزمایش‌های جدید اکنون در روز پنجشنبه 16 مارس 2023 آغاز می‌شود، زیرا زمان اضافی مورد نیاز برای راه‌اندازی آزمایش‌ها است. پشتیبان‌گیری 1% Protected Audience API از 4% به 5% نیز در روز پنجشنبه، 16 مارس 2023 رخ خواهد داد.

Protected Audience API 1% back up back up

ماه گذشته، به طور موقت ترافیک آزمایشی مبدا API مخاطب محافظت شده را از 5٪ به 4٪ Chrome پایدار برای آزمایش کاهش دادیم . آزمایش اولیه به پایان رسیده است، و ما قصد داریم API مخاطب محافظت شده را تا 5 درصد از 4 درصد برای آزمایش یکپارچه در پنجشنبه، 16 مارس 2023 افزایش دهیم.

کاربران افزایش یافته همان مجموعه کاربرانی خواهند بود که کاهش یافته اند. با این حال، گروه‌های ذینفع قبلی آن‌ها منقضی شده‌اند، زیرا بیش از 30 روز از این کاهش می‌گذرد.

آزمایش های جدا شده

برای بهبود فرآیند آزمایش و ادامه مشاهده معیارهای APIهای آزمایشی مبدا، علاوه بر آزمایش یکپارچه موجود، آزمایش‌های مجزا برای هر API ایجاد می‌کنیم. آزمایش‌های جدیدی برای گزارش‌های Attribution، موضوعات، ترکیبی از API مخاطب محافظت‌شده و قاب‌های حصاردار، و ترکیبی از عملیات انتخاب URL Storage مشترک و فریم‌های حصاردار ایجاد خواهد شد. در هر آزمایش مجزا، فقط APIهای اختصاص داده شده برای کاربران آن گروه در دسترس خواهد بود.

API آزمایش ایزوله
تخصیص ترافیک
گزارش اسناد 1%
API مخاطب محافظت شده + قاب‌های حصاردار 1%
فضای ذخیره‌سازی مشترک (انتخاب URL) + قاب‌های حصاردار 1%
موضوعات 1%

از پنجشنبه، 16 مارس، 1٪ از ترافیک Chrome Stable را برای APIهای فهرست شده در بالا دریافت خواهید کرد، علاوه بر 5٪ ترافیکی که از آزمایش یکپارچه موجود دریافت می کنید. کاربران جدیدی به هر آزمایش اختصاص داده خواهند شد.

تخصیص ترافیک

تخصیص ترافیک آزمایشی مبدأ یکپارچه فعلی از روز سه شنبه، 28 فوریه، به شرح زیر است:

API آزمایش یکپارچه فعلی
تخصیص ترافیک
گزارش اسناد 5%
قاب های حصارکشی شده 5%
API مخاطبان محافظت شده 4%
فضای ذخیره سازی مشترک (انتخاب URL) 5%
موضوعات 5%

تخصیص ترافیک از روز پنج‌شنبه، ۱۶ مارس، پس از افزایش مجدد API مخاطب محافظت‌شده و شروع آزمایش‌های جدا شده جدید، به شکل زیر خواهد بود:

API تخصیص ترافیک جدید وضعیت
گزارش اسناد یکپارچه - 5٪ 6 درصد از ترافیک پایدار از 16 مارس 2023 شروع می شود
جدا شده - 1٪ - فقط ARA
قاب های نرده دار یکپارچه - 5٪ 7 درصد از ترافیک پایدار از 16 مارس 2023 شروع می شود
جدا شده - 1٪ - فضای ذخیره‌سازی مشترک (انتخاب URL) + فقط قاب‌های حصاردار
جدا شده - 1٪ - فقط API مخاطبان محافظت شده + قاب‌های حصاردار
API مخاطبان محافظت شده یکپارچه - 5٪ (4٪ تخصیص فعلی + 1٪ رمپ پشتیبان) 6 درصد از ترافیک پایدار از 16 مارس 2023 شروع می شود
جدا شده - 1٪ - فقط API مخاطبان محافظت شده + قاب‌های حصاردار
فضای ذخیره سازی مشترک
(انتخاب URL)
یکپارچه - 5٪ 6 درصد از ترافیک پایدار از 16 مارس 2023 شروع می شود
جدا شده - 1٪ - فضای ذخیره‌سازی مشترک (انتخاب URL) + فقط قاب‌های حصاردار
موضوعات یکپارچه - 5٪ 6 درصد از ترافیک پایدار از 16 مارس 2023 شروع می شود
جدا شده - 1٪ - فقط موضوعات

این تغییرات بر تنظیم کد آزمایشی مبدأ موجود شما تأثیری نخواهد گذاشت، و مجبور نخواهید بود یک توکن آزمایشی مبدأ جدید را تمدید یا ایجاد کنید.

ژانویه 2023

به‌عنوان بخشی از بررسی رگرسیون Chrome، از 26 ژانویه 2023، ترافیک اولیه API مخاطب محافظت‌شده را از 5 درصد به 4 درصد Chrome Stable کاهش می‌دهیم. تخمین می‌زنیم که بررسی حدود یک ماه طول بکشد، و زمانی که ترافیک دوباره افزایش یافته است

این تغییر به‌طور خودکار اتفاق می‌افتد و روی نشانه‌های آزمایشی اصلی شما تأثیری نخواهد داشت. برای کاربرانی که دارای ترافیک 1 درصدی هستند، گروه های علاقه مند در مرورگرهای خود باقی می مانند. همین کاربران بخشی از رمپ پشتیبان خواهند بود و گروه های علاقه مند آنها می توانند مجددا استفاده شوند. با این حال، گروه‌های ذینفع ظرف 30 روز منقضی می‌شوند و بررسی رگرسیون ممکن است بیشتر از آن طول بکشد.

همچنین، نسخه آزمایشی اولیه API انتخاب URL اشتراک‌گذاری شده به ۵ درصد از ترافیک Chrome Stable از ۲۶ ژانویه ۲۰۲۳ افزایش خواهد یافت.

API یادداشت ها
گزارش اسناد موجود در پایدار، از 26 اکتبر 2022 به 5٪ افزایش یافته است.
موضوعات موجود در پایدار، از 26 اکتبر 2022 به 5٪ افزایش یافته است.
API مخاطبان محافظت شده موجود در پایدار، به طور موقت از 26 ژانویه 2023 به 4٪ کاهش می یابد.
قاب های حصارکشی شده موجود در پایدار، از 9 نوامبر 2022 به 5٪ افزایش می یابد.
فضای ذخیره سازی مشترک موجود در استیبل، با افزایش 5 درصدی از 26 ژانویه 2023.

نوامبر 2022

API «selectURL» ذخیره‌سازی مشترک از ۹ نوامبر با ۱٪ از ترافیک Chrome Stable به نسخه آزمایشی اصلی می‌پیوندد.

همانطور که قبلاً در آزمایشی افزایش ارتباط و اندازه‌گیری محرمانگی حفظ حریم خصوصی به 5٪ پست وبلاگ اعلام شده بود، گزارش Attribution و موضوعات اکنون در 5٪ با API مخاطب محافظت شده و قاب‌های حصاردار نیز در 9 نوامبر دنبال می‌شوند.

API یادداشت ها
گزارش اسناد موجود در استیبل، از 26 اکتبر به 5 درصد افزایش یافته است.
موضوعات موجود در استیبل، از 26 اکتبر به 5 درصد افزایش یافته است.
API مخاطبان محافظت شده موجود در پایدار، افزایش به 5٪ از 9 نوامبر.
قاب های حصارکشی شده موجود در پایدار، افزایش به 5٪ از 9 نوامبر.
فضای ذخیره سازی مشترک از 9 نوامبر با قیمت 1% در Stable در دسترس خواهد بود.

اکتبر 2022: 5 درصد افزایش

Attribution Reporting، Topics، Protected Audience API، و Fenced Frames همگی در حال حاضر در Chrome Stable موجود هستند و بخشی از ترافیک افزایش یافته خواهند بود.

از این هفته افزایش ترافیک را برای گزارش‌های Attribution و موضوعات آغاز می‌کنیم، API مخاطبان محافظت‌شده و فریم‌های حصاردار از 9 نوامبر افزایش خواهند یافت.

در مقاله آزمایشی مبدا و منشاء اندازه‌گیری و ارتباط Sandbox حریم خصوصی تا 5% پست وبلاگ، بیشتر بخوانید.

API یادداشت ها
گزارش اسناد موجود در پایدار، افزایش به 5٪ از 26 اکتبر.
موضوعات موجود در پایدار، افزایش به 5٪ از 26 اکتبر.
API مخاطبان محافظت شده موجود در پایدار، افزایش به 5٪ از 9 نوامبر.
قاب های نرده دار موجود در پایدار، افزایش به 5٪ از 9 نوامبر.
فضای ذخیره سازی مشترک در حال حاضر فقط در M105+ Canary، Dev و Beta موجود است.

اکتبر 2022

  • نسخه آزمایشی اصلی به Chrome 110 تمدید شده است.
  • شروع کار با آزمایش‌های اولیه Chrome نحوه تمدید ثبت نام آزمایشی اصلی را توضیح می‌دهد. این شامل ارائه یک توکن جدید برای مبداهای شرکت‌کننده است، که همان فرآیندی است که با هر برنامه افزودنی آزمایشی مبدا دیگری دنبال می‌شود.

این تمدید به این دلیل اعطا شد که اکوسیستم در کانال Stable به آزمایش و اعتبارسنجی بهبودهای API ادامه دهد و در عین حال بازخوردی مطابق با جدول زمانی عمومی فعلی ما ارائه دهد.

جدول زمانی کلی Privacy Sandbox بدون تغییر باقی می ماند.

API های موجود در آزمایش:

API یادداشت ها
گزارش اسناد راهنمای توسعه دهنده برای آزمایش مبدا .
API مخاطبان محافظت شده راهنمای توسعه دهنده برای آزمایش مبدا .
موضوعات راهنمای توسعه دهنده برای آزمایش مبدا .
قاب های نرده دار برای استفاده آزمایشی اصلی به راهنمای API مخاطب محافظت شده مراجعه کنید.
فضای ذخیره سازی مشترک در حال حاضر فقط در M105+ Canary، Dev و Beta موجود است.

آگوست 2022

  • دردسترس بودن نسخه آزمایشی اصلی تا 1٪ از کاربران دسکتاپ را از Chrome Stable 104 افزایش می دهد.
  • زمانی که در دسترس بودن شامل کاربران تلفن همراه شود، به‌روزرسانی‌ها دنبال می‌شوند.
  • کانال های پیش پایدار (قناری، بتا) در 50٪ کاربران باقی می مانند.
  • APIها در iOS Chrome در دسترس نیستند.

می 2022

در دسترس بودن نسخه آزمایشی مبدأ تا 50 درصد از کاربران را از Chrome 102 بتا افزایش می‌دهد.

API های موجود در آزمایش:

API یادداشت ها
گزارش اسناد راهنمای توسعه دهنده برای آزمایش مبدا .
API مخاطبان محافظت شده راهنمای توسعه دهنده برای آزمایش مبدا .
موضوعات راهنمای توسعه دهنده برای آزمایش مبدا . به دلیل وجود اشکالی که بر پایداری مرورگر تأثیر می‌گذاشت، Topics در نسخه آزمایشی برای مدت کوتاهی غیرفعال شد.
قاب های نرده دار قاب‌های حصاردار به نسخه آزمایشی اصلی اضافه شدند. برای استفاده از آزمایش به راهنمای API مخاطب محافظت شده مراجعه کنید.

آوریل 2022

نسخه آزمایشی اصلی با نسبت محدودی از کاربران Chrome 102 بتا آغاز می‌شود.

API های موجود در آزمایش:

API یادداشت ها
گزارش اسناد پست Intent to Experiment (I2E) . گزارش انتساب همچنین به عنوان یک آزمایش مبدأ فردی در دسترس است.
API مخاطبان محافظت شده پست Intent to Experiment (I2E) . API مخاطب محافظت شده فقط با زیرمجموعه ای از عملکردها در دسک تاپ در دسترس است.
موضوعات پست Intent to Experiment (I2E) .

برای آزمایش اولیه ثبت نام کنید و پیکربندی کنید

برای فعال کردن نسخه آزمایشی اصلی در سایت خود، باید رمز اولیه آزمایشی اختصاص داده شده را ثبت و جاسازی کنید (رشته ای مبتنی بر زمان برای دسترسی خاص شما به نسخه آزمایشی اصلی). در شروع کار با آزمایش‌های اولیه Chrome بیشتر بیاموزید.

توکن‌های آزمایشی مبدأ فوراً اعطا می‌شوند و می‌توانید هر زمان که بخواهید آنها را لغو یا دوباره ایجاد کنید.

برای هر صفحه ای که می خواهید از نسخه آزمایشی اصلی استفاده کنید، باید یک نشانه آزمایشی با HTML یا پاسخ آن صفحه خاص اضافه کنید.

از تگ <meta> در بخش <head> صفحه استفاده کنید:

<meta http-equiv="origin-trial" content="TOKEN_GOES_HERE">

همچنین، هدر HTTP زیر را در پاسخ صفحه قرار دهید:

Origin-Trial: TOKEN_GOES_HERE

با iframe پیکربندی کنید

اگر از ویژگی‌های آزمایشی مبدا در یک iframe استفاده می‌کنید (مانند joinAdInterestGroup() API مخاطبین محافظت‌شده)، باید توکن درون iframe ارائه شود و با مبدا iframe مطابقت داشته باشد.

پیکربندی متقابل سایت با جاوا اسکریپت

اگر از ویژگی‌های آزمایشی اصلی از طریق جاوا اسکریپت متقابل سایت استفاده می‌کنید، زیرا شما ارائه‌دهنده جاوا اسکریپت شخص ثالثی هستید که در صفحه سطح بالا گنجانده شده است، باید:

  • هنگام ثبت نام برای آزمایش اولیه، گزینه تطبیق شخص ثالث را انتخاب کنید.
  • قسمت Web Origin باید مبدأ اسکریپت شما باشد.
  • تگ <meta> را از اسکریپت خود به صفحه سطح بالا (یعنی صفحه شخص اول، نه محتوای خود) تزریق کنید. به عنوان مثال:
const otMeta = document.createElement('meta');
otMeta.setAttribute('http-equiv', 'origin-trial');
otMeta.setAttribute('content', 'TOKEN_GOES_HERE');
document.querySelector('head').appendChild(otMeta);

آزمایش اصلی را اشکال زدایی کنید

می‌توانید وضعیت نسخه آزمایشی اصلی را در DevTools > پنل برنامه‌ها بررسی کنید.

وضعیت موفقیت رمز و فعال است.
وضعیت موفقیت رمز و فعال است.
  1. به سمت پایین به قسمت Frames بروید.
  2. فریمی را که انتظار دارید توکن را در آن تنظیم کنید انتخاب کنید. به عنوان مثال، فریم بالایی برای صفحه سطح بالا یا iframe خاص برای صفحات تعبیه شده.
  3. در قسمت سمت راست به قسمت Origin Trials بروید.
  4. باید ورودی آزمایشی PrivacySandboxAdsAPIs را ببینید.
  5. این ورودی را گسترش دهید تا وضعیت نسخه آزمایشی اصلی و نشانه‌های خاص خود را ببینید.

آزمایش اولیه محدود به کسری از کاربران Chrome است و ممکن است مرورگر شما در گروه آزمایشی نباشد. در نتیجه، ممکن است یک پیام TrialNotAllowed قرمز در برابر PrivacySandboxAdsAPIs مشاهده کنید. وقتی ورودی را برای بررسی وضعیت توکن گسترش می‌دهید، اگر پیام Success سبز رنگ را نشان دهد، پیکربندی آزمایشی اصلی شما درست است. کاربران واجد شرایط، پیام تنظیم شده روی Enabled را مشاهده خواهند کرد.

وضعیت توکن موفقیت آمیز و فعال نیست.
وضعیت توکن موفقیت آمیز و فعال نیست.

اگر پیام‌های متفاوتی می‌بینید، به عیب‌یابی آزمایش‌های اولیه Chrome برای بررسی دقیق فهرستی برای تأیید پیکربندی آزمایشی اصلی خود مراجعه کنید.

شناسایی ویژگی ها

مانند همه ویژگی‌های وب، قبل از استفاده از آنها باید بررسی کنید که آنها در مرورگر در دسترس هستند. می توانید این کار را با بررسی وجود API مربوطه در مکان مناسب انجام دهید:

if (document.featurePolicy.allowsFeature('attribution-reporting')) {
  // Attribution Reporting enabled
}

if ('runAdAuction' in navigator) {
  // Protected Audience API enabled
}

if ('browsingTopics' in document) {
  // Topics enabled
}

if ('HTMLFencedFrameElement' in window) {
  // Fenced Frames enabled
}

if ('sharedStorage' in window) {
  // Shared Storage enabled
}

if (window?.sharedStorage?.selectURL instanceof Function) {
  // optionally check specifically for the selectURL function in Shared Storage
}

تعیین صلاحیت کاربر

نسخه آزمایشی اصلی برای کسری از کاربران Chrome در حال اجرا است. آنها همچنین باید عملکرد مربوطه را در تنظیمات خود فعال کنند تا برای آزمایش واجد شرایط باشند:

تنظیمات مرورگر

برای اینکه کاربر واجد شرایط آزمایشی باشد، باید:

  • از یک نسخه و کانال Chrome استفاده کنید که در آن نسخه آزمایشی اصلی در حال اجرا است.

  • در گروه آزمایشی فعال در Chrome باشید.

تنظیمات کاربر

برای اینکه کاربر واجد شرایط آزمایش باشد، باید:

  • از طریق Settings > Security and privacy > Privacy Sandbox، از طریق chrome://settings/adPrivacy نیز ، آزمایشی Privacy Sandbox را فعال کنید.
  • کوکی‌های شخص ثالث را از طریق تنظیمات > امنیت و حریم خصوصی > کوکی‌ها و سایر داده‌های سایت روی «اجازه دادن به همه کوکی‌ها» یا «مسدود کردن کوکی‌های شخص ثالث در حالت ناشناس» تنظیم کرده‌اند، همچنین از طریق chrome://settings/cookies قابل دسترسی هستند.
  • در یک جلسه مرور استاندارد باشد و در حالت ناشناس نباشد .

در حالی که نسخه آزمایشی اصلی فقط برای کاربران واجد شرایط فعال نشان داده می‌شود، می‌توانید از پرچم‌های توسعه‌دهنده نیز برای آزمایش در سایت تولید خود استفاده کنید.

مشارکت خود را در آزمایش اولیه کنترل کنید

مکانیزم آزمایش مبدا یکسان است: شما نشانه‌های آزمایشی مبدا را برای زمینه‌هایی که می‌خواهید با APIها آزمایش کنید به دست می‌آورید. با جمعیت آزمایش گسترده، باید اطمینان حاصل کنید که به طور فعال سطح ترافیکی را که برای فعال کردن آزمایشی انتخاب می‌کنید نظارت و کنترل می‌کنید.

یک رویکرد خوب در اینجا این است که:

  1. نشانه‌های آزمایشی مبدا را به‌طور پیش‌فرض در همه زمینه‌هایی که می‌خواهید آزمایش کنید، وارد کنید.
  2. از تشخیص ویژگی برای بررسی API های فعال استفاده کنید.
  3. اگر APIها فعال هستند (و بنابراین، مرورگر برای این آزمایش واجد شرایط است)، انتخاب کنید که آیا آنها را بر اساس معیارهای آزمایشی خود استفاده کنید یا نه. به عنوان مثال، اگر از قبل زیرساخت تست A/B برای آزمایش بر روی درصدی از ترافیک، نمونه‌برداری یا برخی ویژگی‌های دیگر دارید، در این مرحله می‌توانید تصمیم بگیرید که از کدام ویژگی‌ها به طور فعال استفاده کنید.

می‌توانید با درج نکردن رمز در پاسخ، از شرکت در آزمایش اصلی برای هر نمونه مرورگری کاملاً جلوگیری کنید. به عنوان مثال، اگر سهمیه خود را برای یک آزمایش برآورده‌اید یا نیاز به رسیدگی به مشکلی در طول آزمایش دارید، عدم درج نشانه تضمین می‌کند که هیچ عملکرد آزمایشی در صفحه موجود یا فعال نخواهد بود.

کنترل آزمایشی مبدا بر اساس منطقه جغرافیایی

شما نمی توانید از آزمایش مبدا برای مناطق خاص انصراف دهید. آزمایش‌های مبدأ در صفحاتی فعال هستند که حاوی نشانه هستند که از طریق سرصفحه‌های HTTP (سمت سرور) یا متا تگ‌های HTML (سمت مشتری) گنجانده شده است.

اگر می‌توانید مکان کاربر را تعیین کنید، می‌توانید کدی بنویسید تا کد آزمایشی مبدا را بر اساس اطلاعات آن مکان درج کند. به عنوان مثال، می توانید سعی کنید از آدرس های IP برای تعیین مکان کاربر استفاده کنید. آدرس های IP را می توان جعل کرد، بنابراین این یک راه حل تضمینی نیست.

با این حال، یک مبدأ خاص جغرافیایی می‌تواند یک خط‌مشی مجوزها را برای کنترل ویژگی‌های قابل استفاده تنظیم کند. به عنوان مثال، us.example.com و uk.example.com مبداهای جغرافیایی خاص هستند که می توان آنها را کنترل کرد. این بدان معنا نیست که یک منطقه از آزمایش مبدأ انصراف داده است.

با یک خط مشی مجوزها، یک سایت یک قطعه کد کوچک را به صفحات خود اضافه می کند که دستورالعمل هایی را به مرورگر ارائه می دهد. وقتی صفحه بارگیری می‌شود، مرورگر دستورالعمل‌های خط‌مشی مجوز را می‌خواند و ویژگی‌ها (یا APIها) را همانطور که در خط‌مشی مجوزها مشخص شده است مجاز یا مسدود می‌کند. اگر سایتی بخواهد یک API را در یک منطقه خاص محدود کند، توسعه‌دهنده می‌تواند خط‌مشی را برای تمام صفحات درخواست شده از آن منطقه تعیین کند.

توکن خود را تمدید کنید

نشانه‌های آزمایشی مبدأ شش هفته از تاریخ صدورشان منقضی می‌شوند (یا در پایان دوره آزمایشی اگر زودتر باشد).

بسیار مهم است که توکن های جدید خود را در آن پنجره برای استفاده بی وقفه از ویژگی های آزمایشی مبدا تمدید و مستقر کنید .

تمدید توکن‌ها فقط چند دقیقه طول می‌کشد، و می‌توانید چندین توکن را برای یک آزمایش مشابه در همان صفحه مستقر کنید. می‌توانید قبل از منقضی شدن توکن موجود، یک توکن تمدید شده را به کار ببرید، بنابراین هیچ وقفه‌ای در سرویس برای کاربران وجود ندارد.

به صورت محلی تست کنید

برای راهنمایی خاص در مورد آزمایش توسعه دهنده محلی، نگاه کنید به:

API ها به طور پیش فرض روشن نیستند و برای آزمایش باید با پرچم فعال شوند. باید اطمینان حاصل کنید که تنظیمات پیکربندی یکسانی را در بالا فعال کرده اید و سپس:

  • از نسخه و کانالی از Chrome استفاده کنید که در آن ویژگی‌ها در دسترس هستند.
  • همه APIهای حریم خصوصی تبلیغات را در chrome://settings/adPrivacy فعال کنید.

راهنمای برنامه‌نویس را برای در دسترس بودن APIها و ویژگی‌های خاص و پرچم‌های اضافی برای پیکربندی دقیق‌تر بررسی کنید.