به‌روزرسانی در Google Business Messages

پیام‌های کسب و کار Google را در 31 ژوئیه 2024 متوقف می‌کنیم. ما اذعان می‌کنیم که این ممکن است اخبار سختی باشد - از آنجایی که به طور مداوم ابزارهای خود را بهبود می‌بخشیم، گاهی اوقات مجبور می‌شویم تصمیمات دشواری بگیریم که ممکن است بر کسب‌وکارها و شرکای ما تأثیر بگذارد. برای ما مهم است که Google همچنان شریک مفیدی باشد که شما کسب و کارتان را مدیریت می‌کنید و ما به این مأموریت متعهد هستیم.

هیچ اقدامی برای هر مارک و شریکی که فقط از نقاط ورودی Google برای پیام‌رسانی تجاری استفاده می‌کنند، لازم نیست. مارک‌ها و شرکایی که از نقاط ورودی مدیریت شده توسط برند استفاده می‌کنند، مانند URL یا ابزارک وب، باید نقطه ورودی را حذف کنند یا آن را با یک گزینه پیام‌رسانی جایگزین تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۴ جایگزین کنند. Google پس از این تاریخ ایجاد مکالمات جدید و ویژگی چت را متوقف خواهد کرد. به طور کامل در 31 جولای 2024 به پایان می رسد.

اگر کانال‌های گپ جایگزین دارید ، از مشتریان خود دعوت کنید تا مکالمات را در آنجا ادامه دهند.

سوالات متداول

در زیر برخی از سؤالات متداول وجود دارد که جزئیات بیشتری در مورد این تغییر ارائه می دهد. اگر سؤال بیشتری دارید، می توانید با استفاده از کانال پشتیبانی GBM با ما تماس بگیرید.

چه اتفاقی برای Google Business Messages می افتد؟

Google Business Messages (GBM) در 31 ژوئیه 2024 متوقف می‌شود. پس از این تاریخ، توسعه‌دهندگان نمی‌توانند از GBM استفاده کنند تا به کاربران اجازه دهند از طریق هر یک از نقاط ورودی Google یا کانال‌های شخص ثالث با مارک‌ها تعامل داشته باشند.

آیا هنوز هم می توانم برای مدت محدودی پیام دریافت کنم؟

آره. تا 15 ژوئیه 2024 به دریافت پیام‌ها در GBM ادامه خواهید داد. پس از آن، 30 روز فرصت دارید تا رشته‌های پیام را ببندید یا باز کنید یا آنها را به سرویس گپ جدید خود منتقل کنید. اطمینان حاصل کنید که به کاربران در مورد تغییر و نحوه ارتباط با شما با سرویس پیام‌رسانی جدید خود اطلاع دهید. بعد از 1 ژوئیه 2024 هیچ پیام جدیدی دریافت نخواهید کرد.

من فقط از نقاط ورودی گوگل برای پیام ها استفاده می کنم. آیا لازم است کاری انجام دهم؟

هنگامی که به طور انحصاری از نقاط ورودی Google استفاده می کنید، هیچ اقدامی لازم نیست. می توانید با افزودن یا اصلاح پیام خوش آمدگویی، کاربران خود را از در دسترس نبودن کانال پیام پس از 15 جولای 2024 مطلع کنید.

برای ادامه مکالمه با کاربران چه باید کرد؟

اگر به هر دلیلی نمی توانید مکالمه را قبل از 31 ژوئیه 2024 ببندید، پیشنهاد می کنیم کاربران خود را به کانال های ارتباطی جایگزین خود هدایت کنید. در صورت امکان، می‌توانید نمایه‌های رسانه اجتماعی خود را پیوند دهید و اطلاعات وب‌سایت/شماره تلفن را به نمایه Google Business خود اضافه کنید تا کاربران را از کانال‌های جایگزین مطلع کنید.

کسب و کار یا نام تجاری من از نقاط ورودی مدیریت شده توسط برند مانند URL ها یا ابزارک های وب استفاده می کند. چه کاری باید انجام دهم؟

مهم است که نقطه ورود تحت مدیریت برند خود را حذف کنید یا آن را با گزینه پیام‌رسانی دیگری تا 15 ژوئیه 2024 جایگزین کنید. این امر ارتباط آسان با کاربران را تضمین می‌کند.

من تازه فرم ثبت نام شریک را پر کرده بودم. بعد چه اتفاقی می افتد؟

متأسفانه، به دلیل منسوخ شدن محصول، ثبت نام شرکای جدید را پس از 22 می 2024 متوقف خواهیم کرد.

چه زمانی API شروع به بازگرداندن خطاها می کند؟

نقاط پایانی GBM API پس از 31 ژوئیه 2024 شروع به بازگرداندن خطاها خواهند کرد. دسترسی کنسول شریک برای شرکای موجود GBM نیز پس از 31 ژوئیه 2024 لغو خواهد شد.

آیا می توانم نمایندگی ها و مکان های جدید GBM را تأیید کنم؟

GBM پس از ۲۲ مه ۲۰۲۴، تأییدیه‌های عامل جدید و تأیید موقعیت مکانی جدید را متوقف می‌کند. نمی‌توانید از کنسول شریک یا APIها برای تأیید نمایندگی‌های جدید یا مکان‌های جدید استفاده کنید.

آیا می توانم نمایندگان GBM تأیید شده را راه اندازی کنم؟

خیر. GBM راه‌اندازی عامل‌های جدید و راه‌اندازی‌های مکان جدید را پس از ۲۲ مه ۲۰۲۴ متوقف می‌کند. نمی‌توانید از کنسول شریک یا APIها برای راه‌اندازی نمایندگان جدید یا مکان‌های جدید استفاده کنید.

آیا می‌توانم نمایندگان GBM را قبل از تاریخ 31 جولای 2024 بازگشایی کنم؟

می‌توانید نمایندگان خود را با استفاده از کنسول و API در تاریخ 31 ژوئیه 2024 یا قبل از آن، راه‌اندازی کنید .

چه زمانی معیارهای عملکرد GBM در دسترس نخواهد بود؟

بعد از ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۴ نمی‌توانید معیارهای نماینده GBM خود را مشاهده کنید.

من باید الان چه کار کنم؟

به شما توصیه می کنیم پیام خوشامدگویی خود را اضافه یا اصلاح کنید تا کاربران را از در دسترس نبودن کانال پیام پس از 15 جولای 2024 مطلع کنید و در صورت نیاز آنها را به کانال های ارتباطی جایگزین هدایت کنید.

چه اتفاقی برای مکالمات چت موجود من خواهد افتاد؟

کاربر نمی تواند پیام جدیدی در مکالمات چت موجود خود در پست 7/31 ارسال یا دریافت کند. مکالمات گپ در Android Messages تا زمانی که کاربر آنها را حذف نکند، باقی خواهند ماند.

مکالمات چت موجود در صندوق ورودی Google Maps پس از 7/31 حذف خواهند شد زیرا Google ویژگی صندوق ورودی چت را در Google Maps منسوخ خواهد کرد.

نه، متأسفانه، نمی‌توانید دکمه چت موجود در نمایه کسب‌وکار Google را به یک کانال چت 3P پیوند دهید.

تجربه BM Widget برای کاربران چه خواهد شد؟

از 7/31، BM Widget دیگر کار نخواهد کرد و کاربران هنگام بارگیری پانل گفتگوی مکالمه با خطا مواجه خواهند شد. ما به توسعه‌دهندگان توصیه می‌کنیم که ویجت BM را از وب‌سایت‌های خود حذف کنند تا از هرگونه مشکل تجربه کاربر جلوگیری کنند.